Patiëntenomgeving

Wat houdt het in?

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

 

Klik hier om een account aan te maken of in te loggen in uw patiëntenomgeving

Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app (App Store, iOS) (Google Play, Android)

Waarom een patiëntenomgeving?

Waarom een patiëntenomgeving en ‘Mijn Huisarts Online’ app? U kunt…

 

Uw dossier bekijken

In uw medisch dossier staan de gegevens over uw gezondheid, zoals uw klachten en ziektes, medicijnen, allergieën en uitslagen van onderzoeken (onder andere bloeduitslagen).

 

Een vraag stellen

U kunt een medische vraag stellen aan uw huisarts en een bijlage of foto meesturen. Wij noemen dit een e-consult. Een e-consult is alleen bedoeld voor eenvoudige, niet-spoedeisende vragen.

 

Herhaalrecepten aanvragen

U kunt uw medicijngegevens bekijken en een herhaalrecept aanvragen voor medicatie die u chronisch gebruikt.

 

Een afspraak maken (binnenkort beschikbaar)

In de nabije toekomst zal het voor u mogelijk zijn om een afspraak te maken in onze online agenda.

Voordelen van het e-consult

In de patiëntenomgeving en ‘Mijn Huisarts Online’ app kunt u een medische vraag stellen aan uw huisarts. De huisarts streeft ernaar om uw vraag doordeweeks binnen twee dagen en in het weekend binnen drie dagen te beantwoorden. De huisarts kan op zijn/haar initiatief u ook een bericht sturen met informatie, zoals een behandeladvies na een bloeduitslag. Wat zijn de voordelen van een e-consult?

 

Thuisgemak
U kunt uw vraag stellen waar en wanneer het u uitkomt.

 

Tijdsbesparing
U hoeft niet telefonisch te wachten of naar de praktijk te komen.

 

Volledige informatie
U kunt rustig uw vraag formuleren en het antwoord van de huisarts nalezen.

 

Veiligheid
U bent verzekerd van een beveiligde online omgeving.

Account aanmaken

Wilt u gebruik maken van uw patiëntenomgeving en de ‘Mijn Huisarts Online’ app, maak dan een account aan. Om veiligheidsredenen heeft elke gebruiker een eigen account met een uniek e-mailadres nodig. Een account aanmaken is mogelijk vanaf 16-jarige leeftijd.

 

Patiëntenomgeving via onze website (geschikt voor desktop en tablet)
Wilt u via onze website een account aanmaken voor de patiëntenomgeving? Klik dan hier.

 

Mijn Huisarts Online app (geschikt voor smartphone en tablet)
Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app hieronder.

Instructies account aanmaken via onze website

Bekijk ook een instructievideo (vanaf 01:50s)

  1. Klik hier om naar de patiëntenomgeving te gaan.
  2. Klik in de patiëntenomgeving op: Account aanmaken.
  3. Vul de gegevens in en verifieer uw emailadres. Geen email ontvangen? Controleer uw ‘Ongewenste emails’.
  4. Kies als zorgverlener ‘Huisartsenpraktijk Hoensbroek’.
  5. U krijgt bericht van ons als u kunt starten. Dit kan enkele werkdagen duren.
  6. Daarna kunt u inloggen met uw inloggegevens via de knop: inloggen.
  7. Lees onze pagina Voorschriften e-consult (Waar is het e-consult wel en niet voor bedoeld?)

 

Download de handleiding of kijk onder veelgestelde vragen voor meer informatie.

Instructies account aanmaken ‘Mijn Huisarts Online’ app

Bekijk ook een instructievideo

  1. Download op uw telefoon of tablet de app: Mijn Huisarts Online.
  2. Open de app en kies zelf een code van 5 cijfers.
  3. Maak een account aan via de knop: registreren.
  4. Vul de gegevens in en verifieer uw emailadres. Geen email ontvangen? Controleer uw ‘Ongewenste emails’.
  5. Kies als zorgverlener ‘Huisartsenpraktijk Hoensbroek’.
  6. U krijgt bericht van ons als u kunt starten. Dit kan enkele werkdagen duren.
  7. Log in met uw inloggegevens via de knop: aanmelden.
  8. Lees onze pagina Voorschriften e-consult (Waar is het e-consult wel en niet voor bedoeld?)

 

Download de handleiding of kijk onder veelgestelde vragen voor meer informatie.

Voorschriften gebruik e-consult

Om een optimaal gebruiksgemak voor u en uw huisarts te garanderen, verzoeken wij u vriendelijk om onderstaande voorschriften voor het gebruik van het e-consult te volgen.

 

Waar is het e-consult WEL voor bedoeld?

Leefstijladviezen en -vragen

‘Ik wil stoppen met roken. Kan ik er ondersteuning bij krijgen?’

Vragen over medicijnen

‘Ik merk hoofdpijn en misselijkheid van het medicijn. Is er een alternatief?’

Vragen over (uitslagen van) onderzoek

‘Ik zie dat mijn cholesterol verhoogd is. Wat kan ik er tegen doen?’

Vragen over een eerder consult

‘Ik merk verbetering met de medicijnen. Hoe lang moet ik doorgaan?’

Controle en opvolging van chronische aandoeningen

‘Mijn schildklier werkte vorig jaar te traag. Is er nieuw bloedonderzoek nodig?’

Kleine kwalen (naar algemene zin eenvoudige, niet levens-bedreigende kwalen)

‘Ik heb ’s nachts last van rusteloze benen. Wat kan ik ertegen doen?’

 

Waar is het e-consult NIET voor bedoeld?

U dient alsnog telefonisch contact op te nemen met de doktersassistente.

Dringende vragen of spoedeisende klachten

‘Ik ben plots erg kort van adem. Wat moet ik doen?’

Vindt u het lastig in te schatten of uw klacht spoedeisend is? Vul uw klacht(en) binnen 1 minuut in op www.moetiknaardedokter.nl. De website geeft u advies.

Vragen over psychische klachten

‘Ik vermoed een burn-out te hebben. Kunt u mij verwijzen naar een psycholoog?’

Niet-medische vragen

‘Er is telefonisch een lange wachttijd. Ik wil graag mijn afspraak annuleren.’

Vragen over andere personen inclusief minderjarigen jonger dan 16 jaar

‘Mijn dochtertje heeft weer eczeemuitslag. Kan ze een recept krijgen?’

Vragen over klachten waarvan aannemelijk is dat lichamelijk onderzoek nodig is

‘Ik heb koorts en buikpijn die verergert ondanks paracetamol. Mag ik een sterkere pijnstiller?’

TIP 1: beschrijf uw klacht(en) duidelijk

Om uw vraag goed te kunnen beantwoorden, vragen wij u de klacht en/of vraag zo duidelijk en volledig mogelijk te omschrijven. Zie het voorbeeld hieronder. Op die manier kan de huisarts een antwoord formuleren waar u direct mee verder kunt.

TIP 2: deel foto's scherp en overzichtelijk

U kunt eenvoudig bijlagen toevoegen aan uw bericht. Denk bijvoorbeeld aan een foto van een huidplek, een overzicht van uw bloeddrukmetingen of een uitslag van een oogmeting. Relevante bijlagen bevorderen de beoordeling van uw klacht en/of vraag. Zorgt u ervoor dat bijgevoegde foto’s scherp en overzichtelijk zijn en tekstdocumenten goed leesbaar. Zie het voorbeeld hieronder.

TIP 3: voorkom overbodige berichten

Heeft uw huisarts gereageerd op het e-consult en heeft u geen verdere inhoudelijke vragen of opmerkingen, stuurt u dan liever geen nieuwe reactie. Dit voorkómt overbodige berichten in onze inbox. Zie het voorbeeld hieronder.

TIP 4: deel uw medische informatie niet met anderen

Wij adviseren u om uw medische gegevens in de patiëntenomgeving en ‘Mijn Huisarts Online’-app niet met anderen te delen. Dit geldt ook voor het veilig bewaren van uw inloggegevens. Het dossier kan voor u privacy gevoelige gegevens bevatten.

Respectvolle communicatie

Het e-consult is bedoeld voor professionele en respectvolle communicatie tussen u en de huisartsenpraktijk. Het is niet toegestaan om grensoverschrijdende, verbaal agressieve of seksueel getinte berichten of bijlagen te sturen. Dergelijke berichten zullen niet worden getolereerd en kunnen leiden tot beperkingen of verwijdering van uw patiëntenomgeving. Laten we samen een veilige en aangename omgeving creëren voor iedereen!

 

Klik hier om een account aan te maken of in te loggen in uw patiëntenomgeving

Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app (App Store, iOS) (Google Play, Android)

Translate »
Call Now Button